fredag 25 mars 2016

Bokbloggsjerka 25 - 28 mars

Tänkte att jag denna vecka skulle börja vara med på bokbloggsjerkan och svara på frågan från Annikas litteratur- och kulturblogg. Veckans fråga lyder såhär:

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Jag har precis börjat läsa The Disreputable History of Frankie Landau-Banks av E. Lockhart som verkar bli både spännande, rolig och fantastiskt snyggt skriven. Sedan får det bli en deckare, antingen Raven Black av Ann Cleves eller När klockan slår fem av Denise Rudberg. Jag tänkte också börja lyssna på Marianne Cedervalls Svinhugg. Om det fortsätter regna som det gör just nu så kan jag kanske få en hel del läst.

Glad påsk!

6 kommentarer:

  1. Lockharts och Cleeves böcker har jag läst. Älskar hela Shetlandsserien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Jag har sett lite av TV-serien så blev sugen på att läsa böckerna.

      Radera
  2. Har inte läst just den av Lockhart, men jag är väldigt nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den verkar vara ganska olik We Were Liars men det är kul!

      Radera
  3. har inte läst någon av böckerna du nämner. Önskar dig en Glad påsk!

    SvaraRadera